wtorek, 13 czerwca 2023

Krucha tarta z budyniem i truskawkami

Sezon truskawkowy w pełni. U mnie już od miesiąca trwają wypieki z tymi owocami. Uwielbiam ich smak i zapach. Truskawka to bardzo wdzięczny produkt. Nadaje się do wszystkich wypieków. Dzisiaj mam dla Was propozycję na pyszną kruchą tartę z budyniem i właśnie z truskawkami. Prosta i szybka w wykonaniu. Uda się każdemu. Upieczcie i dajcie znać czy smakowała.

 






Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

1 szklanka mąki tortowej

pół szklanki cukru pudru

10 dag masła lub margaryny

1 cukier waniliowy

1 jajko

1 łyżeczka proszku do pieczenia


Na budyń:

2 szklanki mleka

2 budynie waniliowe ( na pół litra mleka każdy )

4 łyżki cukru


Dodatkowo:

około 25 dag truskawek

mąka pszenna do posypania stolnicy

2 łyżki bułki tartej 

 

 


Wykonanie pysznej tarty:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Ciasto można schłodzić w lodówce.

 


 

2. Wałkowanie: Ciasto wałkujemy na stolnicy oprószonej mąką, wykładamy do tortownicy o średnicy około 21 cm wyłożonej papierem do pieczenia, ciasto wałkujemy tak, żeby zrobić brzegi. Nakłuwamy widelcem i oprószamy bułką tartą.

 


 

3. Budyń: W połowie mleka rozpuszczamy budynie, pozostałe mleko zagotowujemy z cukrami, wlewamy rozpuszczone budynie i gotujemy do zgęstnienia. Budyń lekko studzimy. Następnie rozsmarowujemy go na cieście. Powinien być ciepły, ale nie gorący.

 

 

4. Do pieczenia: Truskawki myjemy, osuszamy i usuwamy szypułki. Kroimy na mniejsze kawałki. Następnie układamy je na budyniu. Możne je lekko wcisnąć.




5. Pieczenie: Następnie tartę pieczemy do ładnego zrumienienia się w temperaturze 180 stopni przez około godzinę.

 

 

6. Podanie: Upieczoną studzimy, kroimy i podajemy. Smacznego życzę.




Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml. 

Tortownica o średnicy około 21 cm.

Tartę można pokroić na 8 sporych porcji.


8 komentarzy:

  1. Kiedyś bardzo często piekłam budyniowe ciasta z owocami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nadal często piekę, prosto, szybko i pysznie ❤️🙂

      Usuń
  2. ależ narobiłaś mi ochoty na takie ciasto z zapiekanym budyniem i owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. apetycznie wygląda, dawno takiej nie robiłam

    OdpowiedzUsuń