poniedziałek, 1 listopada 2021

Tort z kremem o smaku cappuccino i dżemem brzoskwiniowym

Pyszny tort na wiele okazji. Na urodziny, różne rocznice, bez okazji czy na święta. Ja swój upiekłam na rocznicę ślubu. Już dwudziestą drugą. Do upieczenia biszkoptu użyłam czarnego kakao. Zrobiłam krem o smaku cappuccino i użyłam dżemu brzoskwiniowego. Wszystko smakowo ze sobą współgrało. Nasączone biszkopty były bardzo mięciutkie, nie były suche. Udekorowany delikatnie słodyczami. Uważam, że wyszedł mi całkiem ładnie. A Wam jak się podoba?

 

 







Potrzebujemy:

 

Na biszkopt:

4 jajka

pół szklanki cukru

pół szklanki mąki tortowej

pół szklanki mąki ziemniaczanej

2 kopiaste łyżki czarnego kakao ( nie mylić z ciemnym )

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 cukier waniliowy


Na krem:

25 dag serka mascarpone

125 ml śmietanki kremówki 30 %

4 kopiaste łyżki kawy cappuccino o smaku waniliowym


Na nasączenie:

2 kopiaste łyżki kawy cappuccino o smaku waniliowym

kilka łyżek gorącej wody

 

Dodatkowo:

słoiczek dżemu brzoskwiniowego 

dowolne słodycze i ciasteczka do dekoracji

 

 

Wykonanie pysznego tortu:

 

1. Biszkopt: Białka oddzielamy od żółtek. Następnie białka ubijamy na sztywną pianę, wsypujemy stopniowo oba cukry i ubijamy do dokładnego rozpuszczenia się cukrów, dodajemy żółtka i chwilę ubijamy. Obie mąki, proszek do pieczenia i kakao przesiewamy przez gęste sitko, dodajemy do ubitych białek i delikatnie mieszamy. Ciasto przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia o średnicy około 20 cm. Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 30 minut. Sprawdzamy suchym patyczkiem czy biszkopt jest upieczony. Upieczony biszkopt studzimy. Zimny przekrawamy na trzy krążki.

2. Nasączenie: Kawę zalewamy gorącą wodą i studzimy. Za pomocą pędzelka smarujemy przekrojone biszkopty.

3. Krem: Serek mascarpone i kremówkę ubijamy przez kilka minut, aż powstanie gęsty krem, dodajemy kawę cappuccino i ponownie ubijamy.

4. Przekładanie: Pierwszy biszkopt smarujemy kremem, trochę kremu odkładamy do posmarowania tortu. Na krem nakładamy krążek biszkoptu, smarujemy dżemem i nakładamy trzeci krążek biszkoptu. Lekko dociskamy. Odłożonym kremem smarujemy boki i wierzch tortu. Tort chłodzimy w lodówce.

5. Dekoracja i podanie: Przed podaniem tort dekorujemy słodyczami. Kroimy i podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Tortownica o średnicy około 20 cm.

Można użyć dowolnego smaku kawy cappuccino i dowolnej ilości do kremu, dla mnie tyle było w sam raz.

Najlepiej użyć dżemu dobrej jakości, ja użyłam takie 100 % owców z dużą ilością kawałków owoców.

Użyłam czarnego kakao, nie mylić z ciemnym.

Tort można pokroić na 8 sporych porcji.


8 komentarzy: