sobota, 2 października 2021

Domowa konfitura z derenia jadalnego

Ostatnio mnie tutaj mało, ale odkąd poszłam do pracy brakuje mi czasu na wszystko. Pytacie o nowe receptury i czy będę częściej się pojawiać, postaram się dla Was coś przygotowywać i dodawać na bieżąco. Jest mi bardzo miło, że o mnie pamiętacie i się dopytujecie. Prowadzenie bloga było zawsze moją pasją, jest i będzie. Październik to taki miesiąc sprawdzający ile mi się uda z moich planów poprawy wykonać. Dzisiaj na pierwszy ogień idzie pyszna konfitura z derenia jadalnego. Ma piękny kolor, a w smaku jest lekko cierpka. Kto takiej nie robił to polecam. Tylko dwa składniki i mamy 4 słoiczki. Idealna do świeżej bułeczki czy naleśników. Jak dla mnie doskonała. Pysznych inspiracji Wam życzę :)

 


Potrzebujemy:

1 kg owoców derenia jadalnego ( waga po usunięciu pestek ) 

około 30 dag cukru


Wykonanie pysznej konfitury:


1. Owoce derenia myjemy i dokładnie osuszamy, usuwamy pestki i odważamy 1 kg owoców. Owoce przekładamy do garnka, wsypujemy cukier i smażymy na małym ogniu. Owoce puszczą sok i będą się w nim smażyły. U mnie trwało to około godzinę.

2. Gdy konfitura będzie gęsta i lśniąca gorącą przekładamy do czystych, wyparzonych i suchych słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy około 10 minut. Studzimy.

3. Zimne słoiczki przenosimy do spiżarni lub zjadamy od razu. Smacznego życzę.


Moje rady:

Z tej receptury wyszło mi 4 słoiczki po 200 ml.

Waga owoców po usunięciu pestek.

Cukru możemy dodać według uznania, dla mnie tyle było w sam raz.

8 komentarzy:

  1. Kilogram derenia na rynku to 45 złotych, więc wygląda na to, że jakieś 90 złotych plus cukier. Tanie nie będzie.
    Smacznego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że dereń ma taką cenę, obstawiałam jakieś 20 zł. Mam swój własny, ale chyba 90 zł to chyba za konfiturę nie wyjdzie, muszę sprawdzić. Można powiedzieć, że moja konfitura to luksus :) Pyszny luksus :)

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam, może kiedyś uda mi się go spróbować :)

    OdpowiedzUsuń