niedziela, 29 sierpnia 2021

Trzyskładnikowe bułki na jogurcie skyr

Proste i pyszne bułki na śniadanie i kolację, takie lekko wilgotne, ale nie zakalcowate. Tylko trzy składniki, które mieszamy, zagniatamy i formujemy bułki. Pieczemy i gotowe. Z pieczeniem to około 35 minut schodzi. Idealne do podania ze świeżymi warzywami. Upieczcie takie. Warto, są przepyszne.

 







Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

100 g mąki tortowej

330 g jogurtu naturalnego typu skyr

2 łyżeczki proszku do pieczenia

 

Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy 


 

Wykonanie pysznych bułek:

 

1. Składniki na bułki przekładamy do miski, mieszamy i zagniatamy. Ciasto jest mocno klejące, więc trochę podsypujemy mąką. Z ciasta formujemy okrągłe bułki i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

2. Bułki pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 30 minut. Upieczone studzimy na metalowej kratce.

3. Gotowe podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Z tej receptury wychodzi 8 bułek.

Bułki są lekko wilgotne, ale nie zakalcowate.

Ciasto jest lepiące podczas formowania, ale takie ma być.

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł! W sam raz na niedzielne śniadanie,rodzinka śpi a gdy się budzi można zaserwować świeżą i ciepła bułeczkę, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, zgadzam się z Tobą, są to ekspresowe bułeczki :)

      Usuń
  2. Wyglądają smcznie a jestem ciekawy z czym to się je? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem, twarożkiem, warzywami, wędliną, ze wszystkim, ja nawet jadłam z dżemem :) Polecam spróbować ;)

      Usuń