czwartek, 19 marca 2020

Wielkanocne ciasto z migdałami i suszoną czereśnią

Przychodzę do Was z kolejną propozycja na Wielkanocne ciasto. Ciasto niezwykle pyszne. Z wierzchu mocno chrupiące, a w środku idealnie wilgotne. Można je upiec w foremce keksówce, tortownicy, czy w formie na babkę. Zapewniam, że warto i uda się każdemu. A dodatek suszonych czereśni zamiast tradycyjnych rodzynek to super pomył. Wierzch posypałam płatkami migdałowymi. Przez to ciasto pięknie wygląda i będzie cieszyło oko na świątecznym stole. Koniecznie spiszcie recepturę, a jak upieczenie to dajcie znać czy smakowało :) Dobrego dnia :)











 


Potrzebujemy:

Na ciasto:
15 dag masła lub margaryny
pół szklanki cukru
3 jajka
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki tortowej
2 łyżki kaszy manny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki zimnego mleka
80 g czereśni suszonych od HELIO
4 łyżki płatków migdałowych od HELIO

Dodatkowo:
masło lub margaryna do posmarowania foremki
bułka tarta do oprószenia foremki



Wykonanie pysznego ciasta:


1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, następnie wbijamy stopniowo po jednym jajku i ucieramy, następnie wsypujemy mąkę i kaszę mannę, dodajemy proszek do pieczenia, wlewamy mleko i dokładnie ucieramy. Wsypujemy suszone czereśnie i dokładnie mieszamy.


 2. Ciasto przekładamy do formy wcześniej posmarowanej masłem lub margaryną i oprószonej bułką tartą, ja piekłam w formie ceramicznej, ale ciasto można upiec w keksówce, formie do babki czy tortownicy.


3. Ciasto posypujemy płatkami migdałowymi.


 4. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni do zrumienienia i suchego patyczka, ja swoje ciasto piekłam 70 minut, ale myślę, że w innych foremkach będzie piekło się krócej.


 5. Upieczone ciasto lekko studzimy i wyjmujemy z formy.


 6. Kroimy i podajemy.



Moje rady: 
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Ciasto można pokroić na około 8 sporych porcji.


A tutaj produkty, których użyłam do upieczenia tego pysznego ciasta:





3 komentarze: