sobota, 28 lipca 2018

Jogurtowe bułki na sodzie.

Witajcie :) Dzisiaj częstuję pysznymi bułkami, idealnymi na śniadanie lub kolację, ja nimi jestem zachwycona. A przepis na te bułki znalazłam w internecie. Okazały się bardzo pyszne. Takie wilgotne, więc szybko nie wysychają. Piekłam już bułki i chleb na jogurcie naturalnym, ale na drożdżach, a w tym przepisie piecze się na sodzie. Robi się ciasto, formuje bułki i do piekarnika. Potrzeba z godzinkę żeby były gotowe, więc spokojnie można je rano upiec na śniadanie. Bułki mają bardzo ciekawy smak. Upieczcie koniecznie :) Zachęcam :)






Składniki:

Ciasto:
40 dag mąki tortowej
40 dag jogurtu naturalnego
1 łyżeczka soli
pół małej łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki oleju

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy


Wykonanie jogurtowych bułek na sodzie:

1. Mąkę przesiewamy solą i sodą do miski, wlewamy olej i dajemy jogurt, mieszamy łyżką, aż wszystkie składniki się połączą. Następnie ciasto przekładamy na stolnicę posypaną mąką pszenną i zagniatamy ciasto. Ciasto jest trochę takie luźne, ale takie ma być i nie należy się przejmować.

2. Z ciasto formujemy okrągłe bułeczki. Uformowałam ich osiem. Następnie bułeczki układamy je na blaszce i od razu pieczemy. Blaszki niczym nie wykładamy, ani nie smarujemy.

3. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45-50 minut do zrumienienia. Czas pieczenia zależy od naszego piekarnika, może być krótszy lub dłuższy.

4. Gotowe podajemy i smacznego życzę.

Rady:
Z przepisu wyszło mi 8 bułek.

12 komentarzy:

  1. Fajne i szybkie do przygotowania te bułeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne,rumiane bułeczki. Kiedyś robiłam podobne, ale na zytniej mące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jak smakują na żytniej mące. Muszę spróbować.

      Usuń
  3. Na świeżo to już w ogóle muszą smakować obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że są pyszne, ale fakt świeże najlepsze :)

      Usuń
  4. Czas pieczenia czyto nie pomyłka 50 min.????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie pomyłka, tyle się piekły, wiadomo, że czas zależy od piekarnika.

      Usuń